середа, 19 жовтня 2011 р.

Все, що можна сказати про аутизм: вони "інакші", та це не означає "гірші"

Темпл Грендін / Temple Grandin (2010) 

Жанр: драма, біографія
Режисер: Мік Джексон
Країна: США

А Ви багато знаєте про аутизм?  Впевнена, що більшість пересічних людей взагалі не здогадуються про існування такого явища, допоки не зіткнуться особисто.
Мене завжди цікавили, ба навіть заворожували такі своєрідні люди. Можливо тому, що дещо звикла бути "не такою" сама, хоча і не настільки радикально. Переважна більшість ровесників завжди недолюблювала мене, мабуть тому, що я прекрасно справлялася й без них.
А ось аутисти... Двічі стикалась з такою дитиною на таборі. Пам'ятаю, ми завжди глибоко співчували її матері. Останнього разу дівчинка жила по сусідству із нами, часто забігала до моїх дівчат і вони про щось розмовляли, або просто ставала біля стіни і спостерігала за їхніми іграми, інколи посміхаючись.
Так, через деякий час це закінчилось, вони посварились між собою, мої дівчата її боялись. Але вона всеодно інколи приходила, сідала на віддалі і спостерігала за моїми діями.

"Мене звати Темпл Грандін. І я не така, як всі. Я мислю зображеннями, з'єднуючи їх між собою..."

Кіношне вітання. Одразу виникають асоціації з "Я Форест, Форест Гамп" і, що дещо абсурдно, зі звичним знайомством агента 007: "Бонд. Джеймс Бонд."
Окрім них, ця дівчина також чимось нагадує нобелівського лауреата Неша (аутизм довший час вважався дитячою формою шизофренії) і Амелі з одноіменного фільму.
Вона вчить жити.

Що таке божевілля? Багато століть філософи й лікарі один поперед одного намагаються знайти йому пояснення. Божевілля - це несхожість з масою, просто унікальність, до якої, грубо кажучи, прагнемо усі. Але яка справді існує, на відміну від наших власних спроб виділитись. Ось це божевілля.
Божевілля - це те, чим з Божею Волею ми є. І, як на мене, це прекрасно.

Вона професор університет штату Колорадо, читає лекції з психології і зоотехніки  по всьому світу. Вона любить тварин більше за людей, їсть йогурти й желе і дивиться фільми про шпигунів. Вона дозволила матері вперше на мить пригорнути себе після завершення інституту. Вона вірить про рай для всіх, хто відходить. І вона - аутист.
Божевілля = Геніальність, чи ж не так?

Немає коментарів:

Дописати коментар