четвер, 15 грудня 2011 р.

Розбірливий почерк кеглем 12

У наш час комп'ютер майже повністю витіснив із життя пересічного українця книгу. "екран шкідливий для очей" - знає чи не кожна дитина, але... Але? Так, без цієї чудо-техніки ніяк і нікуди. Тому пропоную вашій увазі невеличке розслідування про те, як все ж таки це робити так, щоб шкода була мінімальною.

Тривале використання комп’ютера може призвести до розвитку так званого «синдрому комп’ютерного зору» (Computer Vision Syndrome). Його симптоми: тимчасова короткозорість, дисфункція очних м’язів, зниження чутливості зору, печіння в очах тощо. Згідно зі статистикою, синдром комп’ютерного зору мають 60 – 90% постійних користувачів комп’ютерів.
Проте існують чинники, що знижують несприятливу дію комп’ютера на очі. Наприклад, використання правильного комп’ютерного шрифту.Учені прийшли до думки, що при читанні текстів, набраних шрифтом Verdana, очі відчувають найменшу напругу. Особливістю Verdana є відсутність зарубок букв і їх збільшений за рахунок міжрядкового інтервалу розмір.
Цікаве про шрифти:
  • Кожен кегль (іншими словами розмір шрифту) має сою унікальну назву:  кегль 6 пунктів — нонпарель, кегль 8 пунктів – петит, кегль 9 пунктів – Боргес, кегль 10 пунктів – корпус, кегль 12 пунктів – цицеро і т.д.
  • Найпопулярніші програми, які використовуються при роботі з шрифтами:  FontLab 4.6,  Fontographer 4.1 та FontExpert 2010.  Вони дозволяють створювати нові та проводити різноманітні маніпуляції над уже існуючими шрифтами.
  • Особливості шрифтів:
Roman – шрифти із зарубками, наприклад Таймс або Бодоні.
Swiss – рублені шрифти, що мають змінну товщину штрихів, наприклад Гельветіка або Футура.
Modern – шрифти, що мають постійну товщину штрихів, і всі моноширинні шрифти, наприклад, Кур’єр.
Script – шрифти, що імітують рукописні, наприклад, Декор.
Decorative – декоративні шрифти, наприклад, готичні.
Dont know – загальний тип шрифтів, що використовується у тому випадку, коли інформація про шрифт недоступна.
  • Набір прописними читається на 12% повільніше прямого рядкового накреслення. Це пов’язано з тим, що вони приблизно на 35% ширше рядкового накреслення. Якщо дотримуватися погляду на процес читання як на стрибкоподібне, то зрозуміло, що за однакові по довжині скачки читач «Ковтає» меншу кількість букв при наборі великими. Частково це можна пояснити і звичкою – ми звикли читати книги, набрані малими знаками.
  • Курсив набір читається майже так само добре як і прямий, але тільки в «середніх» по довжині текстах.
  • Найбільш зрозумілій для нормально розвиненої дорослої людини текст набраний 9 або 10 кеглем на шпони (інтервали) в 2 пункти
  •  Легкість читання визначається також шириною рядка, якістю паперу і друку
  • Ідеальна ширина рядка для белетристики – 22 цицеро, для наукових текстів – 28 цицеро
  • Термін життя плаката коливається від 5 секунд до 5 хвилин, газети – від 1 дня до 1 тижня, журналу – 1 місяць – 1 рік (у наукових – 3-5 років), книги – 1-5 століть. Відповідно, для газети важливий економічний дизайн, що дозволяє легко маніпулювати інформацією та її обсягами. Для журналу важливий стиль, який би виділяв його серед інших, а також слідування моді і тому такі міркування. У книзі важлива традиційність і легкість для читання, стримане вживання модних прийомів, тому що на неї будуть дивитися багато покоління після вас. Плакат ж повинен привертати увагу

Немає коментарів:

Дописати коментар